tisdag 15 juni 2010

Bröllopsfeber..

shit va de råder bröllopsfeber i sverige, ja tyck de inte spela nån roll om man går in i en butik, kollar i tidningen, kollar på tv eller läser bloggar ALLT handlar om bröllop

så varför inte..inatt så drömde ja ju naturligtvis om bröllop, att jag skulle gifta mig, och ja ha alltid haft en skräckblandad förtjusning av att gifta mig..ja visst,, ja fullkomligt ÄLSKAR bröllop, men efter att ha jobbat på ett antal så har man ju insett hur man vill ha de och jag är nog ganska pedant och kräsen av mig när de skulle komma till mitt eget eftersom ja ha en sånt sjukt kontrollbehov när de gäller sånna saker..ja är så rädd att allt bara bli pannakak av alltihop och man blir besviken, och då går de ju liksom inte att göra om de heller..nää ja ryser bara av tanken... riktigt svårt de där..

och ja tro inte så många vill vara runt omkring mig heller när de ska planeras för bröllop, just genom att man vill göra allt själv för att få de som ja vill.. mamma och andreas mamma fick ju en försmak av detta när de va Julinas dop, dom tyckte ja va lite för pedant, och kyrktanten va överaskad och sa att hon sällan såg ett så fint dekorerat dopfika..tackar tackar...

men åter till drömmen, ja de handlade om att ja skulle gifta mig och ALLT blev fel, vi gifte oss i kyrkan, men vi hade inga ringar för de hade vi glömt köpa, ja hade ingen som kunde fixa makeup eller håret men i sista sekund fick jag tag på en och hon gjorde mig bedrövlig ful..såg ut som en polsk, ja ni vet vad..och på tal om klänningen, ja den fick ja aldrig på mig, ja hade bara nån konstig underklänning typ nattlinne..ja och efter de så gick vi igenom en dörr till en gympasal me sånt där grönt golv och alla smaskade och åt utom jag för ja hade ingen plats och ja kunde inte heller hitta andreas mellan allt folk..ja för ja kände typ ingen för ja hade glömt skriva på inbjudan att dom skulle ringa och berätta om dom skulle komma eller ej..ja allafall under denna tid så va ja allafall jätte besviken och ja sa flera gånger till mig själv att ja förstog att de skulle bli såhär och ja blev bara mer och mer beviken hela tiden, satt mig i ett hörn och bara stirrade och tänkte jahapp de va de bröllopet ja komma aldrig få de där perfekta roliga bröllopet utan de blev ett bröllop i besvikelse istället.. iallafall så hände en sak till också som pricken över iet de va att de va en tjej som skrek och sa att de låg en död häst utanför dörren, och då tänkte ja..-ja de är väl självklart nåt sånt ska hända också, ja varför inte??, nu är ju allt åt helvete..och i samma stund vaknade julina och ja vaknade,
men de är så konstigt med vissa drömmar för ibland om man får en stark känsla i drömmen så fortsätter den känslan i magen även när man vaknar..och de är en sån dag som ja har haft idag..just den där besvikelse känslan som ja upplevde i drömmen de ha ja haft i kroppen hela dagen...usch..ja blev verkligen ledsen och besviken i drömmen

så inatt hoppas ja på att drömma nåt lyckligt istället....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar