lördag 8 januari 2011

Dressyrat

fasiken ja och ruben börjar riktigt komma överens nu för tiden..och han är så himla glad för de, för när vi är oense så bli han så frustrerad.. men vi ha varit så samspelta och harmoniska senaste veckan och ja hoppas de kommer att bli så..

imorrn bli de tsek möte på ridskolan, ska bli spännade å se va dom har att säga.. är riktigt sugen på träningar nu..måste ta ett snack med karln så man få klartecken till att anmäla sig på nåt..kliar i fingrarna..

ett mål denna vecka..de bli att dra fram några dressyrstaket så han få vänja sig lite innan tävlingen i slutet av januari, om ja törs vara med..

4 kommentarer:

  1. Guuud vad jag skulle vilja börja rida igen. På riktigt alltså. Jag vill rida en stor välutbildad häst som kan lära mig saker! Jag vill rida för instruktör och börja hoppa! Jag vill faktiskt tom lära mig dressyren den här gången :) Jag skulle, hör och häpna, ö d m j u k t ta emot alla tips, råd och hjälp utan att skämmas.Tusan att det ska vara så dyrt att köpa sig en polle nu för tiden =P Well, när man har en bebis på g är det kanske inte de optimalaste drömmarna, men hey, vad ska man göra då? Man får drömma, visst? Vem vet vad som händer nästa år? :):)

    SvaraRadera
  2. Hade jag jättegärna gjort, men det känns som om jag skulle förstöra honom =P Efter allt arbete du lagt ner på honom så är de det sista jag vill göra :) Kanske är det just därför jag vill ha en egen häst eller en på långfoder, för att slippa känna mig skyldig på nått sätt. Jag får ju rida Helena Z när jag vill. men han är ju riden akademiskt liksom, så där vill man ju inte heller ställa till det =/ När kan man börja rida och hålla på igen då? Efter födsel och första barnet alltså.. Jag antar att man mest bara vill vara hemma och mysa med den lille från början :)

    SvaraRadera
  3. ja man ha ju inte direkt ork eller sug på att rida direkt efter man fött..ja tro ja tilockmed väntade i 6v innan ja red..ja va inte ens sugen innan..ja tro inte du kan förstöra nåt, bara man är mjuk och följsam och är öppen för att rida på rätt sätt så kommer man långt, de är ju nästan värre me gammkärring fasoner, där folk rider på ett visst sätt som dom alltid gjort och skiter i hur hästen reagerar på de, alla hästar funkar ju på olika saker, du få komma och prova på när du fött och landat

    SvaraRadera
  4. Tack bruden, du är ju en klippa! 6v? Haha, jag trodde mer på 6 m å n a d e r ;) Men är Ruben en snällis då? Jag har som fått för mig att han kan vara rätt.. eeh.. busig? :) Du vet, jag är en novis nu igen. Kan säkert inte ens tränsa rätt, haha :)

    Gud vad lite man vet om det här med graviditet och after birth känner jag =P Tur du är ett pro och finns nära till hands! Förresten, jag trodde inte man fick äta novalucol?

    SvaraRadera